..sedetik lebih..

Sunday, April 10, 2011

..cemburu, jealous?



keranamu aku cemburu?
ramai lelaki x fhm kn perasaan perempuan kenapa dorang cembru sesangat..kdg2 ak pon x fhm knp timbul perasaan cemburu yg melampau..puas ak trgkn knp, mengapa dan bagaimana..tp no solution AT ALL !
ok, dasyat kn?kerana cemburu, hubungan goyah. kerana cemburu, org kne marah. kerana cemburu, kerja terjejas.
memang, memang dasyat. n aku yakin xmungkin xde manusia yg xde perasaan cemburu. kn? tp kenapa leh tmbul perasaan 2?
perasaan cemburu timbul kerana kurang perhatian. ini adalah sebab utama. kurang perhatian?
dari seseorang yg selalu diberi perhatian, tiba2 perhatian kepadanya berkurang dan beralih kepada sesuatu yg lain. secara x lgsung, cemburu akn TIBA !
contoh, mak bg kita perhatian lebih masa kecik, tp mak mengandung masa kita berumur 7 tahun. so, dpt adik la..selama 7 thun mak bg perhatian kt kita je, tiba2 perhatian kita dirmpas. so, mana la x cemburu kanak2 2 kn...
contoh lain ? psgn bercinta laa...ble masa dorang selalunya dihabiskan bersama, tetapi smpi 1 masa, mereka terpksa berpisah sementara kerana jarak. masa psgn dorang ni dihabiskan bersama org lain atau sesuatu yg lain sdgkn dorang x dpt perhatian dari psgn. agk2 jealous x? confirm !

ok, PERHATIAN adlah sebab utama ! TAKE NOTE OK !

seterusnya? tentu2 sikap orang yg buat org lain cemburu. ni specific cntoh kt psgn bercinta sbnrnya...ehheh
ok, yg lelaki ni dh taw kn yg pmpuan ni gile pnye jealous thp 10 bintang la . tp dengan bgga dan meghenyam nye (bhasa org PEGHOK), lelaki ni pon pegi lyn bermcm kwn pmpuan. ya, mmg kawan. apa slh dgn KAWAN? lgpon semua dh taw lelaki ni ada gf kn? knp nk risau?
ya, lelaki berfikiran sgt mudah. not complicated AT ALL ! btol x? sape stuju agkat tgn mcm sy rmi2 !


kenapa lelaki curang ? sebab kenalan baru. berkenalan dengan yg baru dan terpikat dengan yg baru dan terlupa dengan yg lama. ya, mereka sudah mewarkan2 mereka sudah berpunya, tapi perempuan? ada AKU kesah? (kata perempuan ble dh memang dilahirkan PERAMPAS).
ya, bkn slh perempuan klo lelaki yg start dlu, ya, sy stuju. tp kenapa lelaki perlu memulakan semuanya?
tahukah anda wahai lelaki?
ble korang cari psl, cari kwn kononnya, ati korang mungkin akn tertarik dan menimbulkan konflik dlm hubungan.. ANDA FAHAM X ? (mrh sbnrnya ni)
tp ak taw..lelaki..semua mudah dan bukan complicated AT ALL !
apa nk risau, percaya je.
ya, ble prempuan percaya 100 %?
dan akhirnya lelaki 2 CURANG ? (wahai lelaki gigi berkarat, ingatkah kau? oh, ak xkn lupa hingga akhir hayat !)
so, kepercayaan 2 bleyh selamatkan kita x?
so, kelakuan anda lah jaminan KEPERCAYAAN kami wahai LELAKI !

ok, kesimpulannya kepercayaan. bukan mudah utk seorang perempuan itu percaya kalau dah terkena. (bg ak la)
so, utk mendatangkan balik kpercayaan 2, knp x kau LELAKI, kembalikannya? dengan berkelakuan seperti lelaki yg BETUL?
oh plz LELAKI, anda fhm bukan ?
lelaki dan perempuan tidak mungkin berkawan rapat tnpa menimbulkan perasaan antara 1 sama lain. kerana perempuan diciptakan utk lelaki.
sebab kan lelaki selalu percaya yg semuanya mudah dan lelaki dan perempuan boleh berkawan rpt, wujudlah berjuta perempuan yg bunuh diri, frust dan berdendam dengan lelaki.
ya, sy slhkan 100% kepada lelaki kalau lelaki itu curang.
terima kasih.

2 comments:

  1. cemburu itu macam penting dalam sesuatu hubungan kan ?

    hehehe...

    ReplyDelete
  2. penting. tp ble cemburu 2 dipndang ringan je, jadi pe je? jdi keruh lg je hubungan 2..heheh

    ReplyDelete