..sedetik lebih..

Thursday, March 24, 2011

..bencana alam dan keganasan..

lately, and most obvious dlm tahun 2011 ni je, mcm2 bncana alam n keganasan berlaku kt negara luar dan juga x terkecuali negara islam..kenapa kalau diperhatikan, klo keganasan dan rusuhan kebnyakannya berlaku di negara-negara islam? sedangkan, negara Islam sepatutnya harmoni dan mendapat keberkatan Allah kn? em..Allah dh ckp, pada akhir zaman, akan berlaku kekecohan dan bermacam-macam bencana alam di DUNIA..bencana alam yg diturunkan Allah dh dijanjikan bertujuan utk mmbersihkan dunia ini..dan ini jgk dipanggil ari pembersihan..ramai yg x notice bnda ni and ada yg notica pon x leh nk wat pape..sbbnya? yela, kte boleh buat apa? kte cuma boleh pk diri kita je laa kn..and family kte terutamanya..

Ok, org yahudi ada keluarkan cerita 2012 yg org beranggapan, mengisahkan hari kiamat..tp siapa kita nk tntukan hari kiamat n siap dgn tarikh skali kn? ish2, nmpk sgt mmg xsahih nya..apa yg ak taw n dgr la kn, cerita 2 dimanipulate oleh org yahudi utk percaya pada 2012 2 hari kiamat and automatik klo kte x taw, kte leh terpesong akidah sbb kte akn percaya yg dorang yg tntukan dan buat hari kiamat bkn Allah..astaghfirullahalazim..Allahuakbar..
Allah x zalim tntunya..dan dlm al-quran ada mnyebut peringkat2 sbelum kiamat dan Allah shja yg tau bila dtgnya hari kiamat..dan ya, setengah org akn mngatakan yg kita sesat ble bercerita ttg hari kiamat dan kejadian2 yg akn jadi sebelum hari kiamat..ntahlaa..ada otak, pk..ada hati, renungkan..

dan tahun 2011 akn mnjadi taun yg paling tragis bg semua umat Islam dan mnjadi tahun keganasan dan kekuatan bagi org Yahudi..sebab utamanya adalah utk mnghapuskan semua umat Islam..seperti yg Allah dh ckp..berikut ak selitkan beberapa peristiwa yg jadi sepanjang tahun 2011...:

Januari 2011
Sebuah bom meledak di sebuah gereja Koptik di Alexandria, Mesir, menewaskan 21 orang dan melukai 70 lainnya. (LA Times) (TIME) (VOA)

Lebih dari 200.000 penduduk terkena dampak serangkaian banjir yang terjadi terutama di Queensland, Australia. (BBC) (Antara) (Vivanews) (VOA) (Media Indonesia)

Februari 2011

kekecohan yg berlaku di Kaherah

Sibuk serata dunia membicarakan gerakan rakyat di Mesir dalam percubaan mereka menjatuhkan Presiden Hosni Mubarak yg telah berkuasa sejak 3 dekad lalu.

Kecederaan dan kematian bukan sedikit selama lebih seminggu kekecohan tercetus hasil inspirasi kejatuhan pemimpin Tunisia sebelumnya gara-gara gerakan yg sama.

Dalam sibuk mata kita tertumpu kekalutan di Mesir, tiba-tiba ada pulak segerombolan penyangak di Malaysia yg turut berdemontrasi utk menyokong gerakan di Mesir.

Di masa yg sama mereka yg berdemo di kedutaan Mesir itu jugaklah mendesak kerajaan mempercepatkan proses menyelamatkan lebih 11,000 rakyat Malaysia yg terperangkap dalam kekecohan gerakan rakyat di sana.

Entah di mana letaknya akal fikiran penyangak di Malaysia melakukan demo itu, sedangkan tindakan tersebut nyata menyulitkan lagi usaha kerajaan Malaysia utk membawa balik warganegara kita dari sana secepat mungkin.

Urusan penghantaran bantuan makanan, kapal terbang dan kapal laut memerlukan kerjasama & keizinan kerajaan Mesir dan bila segelintir si bodoh sombong di Malaysia berdemo menghentam kerajaan Mesir sekarang ini, apa faedah boleh kita dapat?


March 2011

Tsunami di Jepun




kekecohan di beberapa buah negara Islam di Mesir.

Libya

VIVAnews - Menteri Pertahanan Amerika Serikat (AS), Robert Gates, mengingatkan bahwa serangan ke Libya sejak akhir pekan lalu hanya untuk menerapkan zona larangan terbang, bukan untuk membunuh pemimpin yang bermasalah, Muammar Khadafi. Namun, dalam serangan terbaru di Ibukota Tripoli, muncul laporan bahwa ada bom dari pasukan Koalisi meledak tak jauh dari kompleks kediaman Khadafi.

Gates, seperti dikutip harian The Telegraph, menyatakan bahwa Koalisi harus tetap patuh pada resolusi Dewan Keamanan PBB, yang ditetapkan Kamis pekan lalu, yaitu hanya untuk memastikan bahwa tidak ada pesawat atau helikopter rezim Khadafi bisa terbang untuk menembaki pasukan pemberontak atau massa anti Khadafi. Misi di luar itu tidak dibenarkan.

"Menurut saya penting bagi kita beroperasi di bawah mandat resolusi Dewan Keamanan PBB," kata Gates dalam penerbangan ke Rusia, Minggu malam 20 Maret 2011. "Bila kita mulai menambah target misi, maka kita bakal menciptakan masalah baru," lanjut Gates.

Saat itu Gates ditanya wartawan mengenai komentar Menteri Pertahanan Inggris, Liam Fox, bahwa Khadafi bisa menjadi sasaran. Namun, Gates tidak setuju dengan komentar itu. "Misi satu-satunya adalah menerapkan zona larangan terbang, yaitu mencegah dia [Khadafi] menggunakan kekuatan udara untuk membantai rakyat sendiri," kata Gates.

Sementara itu, serangan udara dan roket pasukan Koalisi kembali terdengar di ibukota Libya, Tripoli, pada Minggu malam waktu setempat. "Penembakan utama terjadi sekitar pukul sembilan malam waktu setempat dan saat itu kami yakin bahwa ada serangan di wilayah kompleks Khadafi," ujar laporan koresponden stasiun berita Al Jazeera di Tripoli, Anita McNaught.

Para jurnalis dilarang pihak berwenang di Libya meninjau sumber ledakan setelah serangan udara Koalisi itu.

Pejabat militer AS, Laksamana Madya William Gortney, menyatakan selain memastikan tidak ada pesawat militer Libya yang terbang, pasukan Koalisi juga akan menggempur kekuatan rezim Khadafi yang terlihat menyerang posisi pasukan pemberontakan, yang AS sebut sebagai pasukan pro-demokrasi.

"Bila mereka bergerak ke arah pasukan oposisi, kami akan menyerang mereka," kata Gortney. Dia mengungkapkan bahwa kekuatan Koalisi pada awalnya beranggotakan AS, Inggris, Prancis, Italia, dan Kanada. Namun ada dua negara yang baru bergabung, yaitu Belgia dan Qatar. (umi)

Yaman

dari perkhabaran beberapa pihak dikatakan, Yaman juga dalam kekecohan juga atas sebab politik.

Wallahualam..



No comments:

Post a Comment