..sedetik lebih..

Wednesday, July 6, 2011

apa erti sahabat baik ?

sejak akhir2 ni, i juz being like very annoyed to this 'girl'.
time by time she's being totally sooo annoying..ke aku yang bermasalah?
ntahlaahh..makin lama kami kenal, makin macam2 perangai aku dpt rasakan..
dia kutuk caci org yang rapat dengan dia.
dia ckp dia x ske dengan org tu.
tp dengan org tu jugak dia berkawan.
dia ckp mcm2 psl org-org ni.
tp dia berlagak baik depan org-org ni.
smpaikan 1 masa tu, aku boleh terfikir, 'boleh percaya ke dia ni?'
kenapa aku boleh terfikir mcm tu?
sebabnya, perkara yang terjadi dekat aku yg sepatutnya org terdekat je patut tahu,
boleh tersebar luas ke tempat2 lain.
and since then, aku meragui sikapnya.

dan makin lama, makin aku x faham dengan dia.
org kata, bf kita pttnya jadi kwn baik jugak kepada kawan baik kita.
tp dia sentiasa membuatkan aku jauh dengan org yang aku sayang.
dia membuatkan aku jauh dengan kawan-kawan aku.

dia berlagak sombong.
dia memilih kawan.
tapi dia mengatakan org lain yg sombong.
org lain yang x nak senyum dekat dia.
tp dia?
banyak aduan yg aku dengar.
dia sombong, dia garang.
tp aku tetap mempertahankan dia.
sebab? dia sahabat baik aku.
tp dia?
terus mendiamkan diri tanpa mempertahankan aku.
aku pelik.
aku hairan.
aku ke yang salah?
sensitif?

hari ni, sebelum dan selepas, kau caci dan kutuk org kesayangan aku.
boleh tak kau fikir perasaan aku?
kalau aku caci bf kau?
macam mana?

yes, true that he don't do his work.
but its my part and please don't interfere boleh?
i'm the leader and i know how to handle.
please think rationally.
who do the work for all this while?
you just same to others.

kau kata dulu kawan-kawan kau kenakan kau
buli kau.
tapi kenapa?
aku terfikir kenapa mereka buli kau?
kutuk dan caci kau?
aku lebih nampak yang kau bersifat cemburu.
cemburu dengan kekayaan orang lain,
cemburu dengan kejayaan orang lain,
dan cemburu dengan kebahagiaan orang lain.

kau 'touching' sana sini,
tp kau ada fikir pasal orang lain?
kau pilih kawan yang berada, tp berada sangat ke kau?
kau memilih kawan yang pandai,
pandai sangat ke kau?
kau HIPOKRIT.
yes, itu kesimpulannya.

kalau betul kau kawan aku, tolong fikirkan semula
kalau betul kau sahabat aku, tolong fikirkan semula
dan kalau betul kau boleh hidup tanpa kawan,
sila, buktikan.
sekian.

*sy sangat terkilan dan sangat lama bersabar.